סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה

ברק טוביה

יועץ עסקי

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה

לעסק המתחיל להתדרדר יש כמה מאפיינים, כאשר אם נאתר אותם במועד ונפעל בהתאם נוכל לעצור את ההתדרדרות ואף לחזור לצמיחה ולגידול.

את המאפיינים ניתן לחלק לכמה קבוצות :

מאפיינים פיננסיים ומאזניים:

לחץ ומצוקה בתזרים המזומנים- הלחץ יכול להתבטא בפיגור בתשלום לספקים, חריגה בחשבון הבנק, אי כיבוד צ'קים על ידי הבנק ועוד.

צורך בגיוס הון והגדלת אשראיים-  צורך כזה נובע מבעיות בתזרים המזומנים, השקעות גדולות מדי שלא נושאות פרי, בעיות גביה ודחית תשלומים על ידי הלקוחות, גידול מלאים ועוד.

גידול ברמת המלאי ביחס למחזור המכירות- מלאי סביר לא צריך להיות גדול יותר ממחזור של חודשיים- שלושה מכירות, גידול במלאי מעבר לסביר- יכול להצביע על כך שהשוק מקטין את הביקוש שלו או בעיה בתכנון הייצור.

גידול ברמת החייבים ביחס למחזור המכירות- כשהלקוחות מתחילים לדחות תשלומים, לבקש הנחות לא סבירות וכו' – הדבר יכול להצביע על אי שביעות רצונם מהשירות, כניסת מתחרה הנותן שירות טוב יותר או זול יותר ואיבוד היתרון היחסי של העסק.

שחיקת הרווחיות ו/או הקטנת מחזור המכירות הוא המדד המסכם ותוצאה של דברים רבים וכדאי לנסות למצוא את הבעיה לפני שהעסק הגיע לכך.

השקעות נמוכות לאורך זמן ביחס לפחת– מצביע על שחיקת ההון וסיכון לפיגור טכנולוגי ביחס למתחרים וסיכון עתידי לצורך בהשקעה גדולה לחידוש ציוד.

מאפיינים תפעוליים/ אנושיים:

תחלופת מנהלים מרובה ואי יציבות במבנה הארגוני.

תקלות מרובות בייצור יכולות להצביע על רמת אחזקה נמוכה או על כך שהציוד ישן ונדרשות השקעות לחידושו.

מערכת מידע וקבלת נתונים לא מספקת– מדע נכון וזמין הוא האלף בית של הניהול וללא מערכת נתונים אמינה, יש סיכוי רב לאבדן שליטה וקבלת החלטות לא נכונות.

אי שקט ומרירות במערכת יחסי האנוש ויחסי עבודה לא מוסדרים מספיק.

מאפיינים במצב השוק והלקוחות:

הצטברות וגידול בתלונות לקוחות- מצביע על אפשרות שהמוצר שלנו לא מספיק רלבנטי או שהשירות שלנו לא טוב מספיק.

ירידה במספר הלקוחות או הסתמכות על לקוח בודד–  פיזור בין הרבה לקוחות מקטין את הסיכון שאם לקוח עיקרי יקרוס זה יגרום לקריסת העסק שלנו.

ניווט מהיר

אהבת? מי שאוהב משתף עם חברים❤️

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

קורונה, ניהול עובדים ומה שביניהם

קורונה, ניהול עובדים ומה שביניהם מגיפת הקורונה השפיעה על העולם כולו והביאה עמה הרבה שינויים שהצריכו יכולת הסתגלות למצב חדש. נגיף קטן סגר המוני אנשים

דגשים לניהול פיננסי מוצלח

דגשים לניהול פיננסי מוצלח הנושא הפיננסי בניהול העסק, הוא נושא הדורש מקצועיות וניסיון. במאמר זה נשרטט דגשים לתשומת לב שיסייעו למנהל הפיננסי לשפר את ביצועיו

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה לעסק המתחיל להתדרדר יש כמה מאפיינים, כאשר אם נאתר אותם במועד ונפעל בהתאם נוכל לעצור את ההתדרדרות ואף לחזור לצמיחה

יאיר קורן

יאיר קורן – מומחה לשיווק דיגיטלי, יותר מ 10 שנות ניסיון, ייעוץ לסטארטאפים ועסקים גדולים בשיווק דיגיטלי בינלאומי

יועצים שיכולים לעזור לך לצמוח

קורונה, ניהול עובדים ומה שביניהם

קורונה, ניהול עובדים ומה שביניהם מגיפת הקורונה השפיעה על העולם כולו והביאה עמה הרבה שינויים שהצריכו יכולת הסתגלות למצב חדש. נגיף קטן סגר המוני אנשים

דגשים לניהול פיננסי מוצלח

דגשים לניהול פיננסי מוצלח הנושא הפיננסי בניהול העסק, הוא נושא הדורש מקצועיות וניסיון. במאמר זה נשרטט דגשים לתשומת לב שיסייעו למנהל הפיננסי לשפר את ביצועיו

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה לעסק המתחיל להתדרדר יש כמה מאפיינים, כאשר אם נאתר אותם במועד ונפעל בהתאם נוכל לעצור את ההתדרדרות ואף לחזור לצמיחה

יאיר קורן

יאיר קורן – מומחה לשיווק דיגיטלי, יותר מ 10 שנות ניסיון, ייעוץ לסטארטאפים ועסקים גדולים בשיווק דיגיטלי בינלאומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *