הפעולות וההחלטות הנדרשות להקמת עסק חדש

ברק טוביה

יועץ עסקי

מהם הפעולות וההחלטות הנדרשות להקמת עסק חדש?

כללי
הקמת עסק חדש הוא תהליך מרתק, קשה ולא פעם מתסכל. צריך לזכור שרק מיעוט מהעסקים החדשים שמוקמים שורדים לאחר שנה ממועד הקמתם. זו לא סיבה להתייאש או להרים ידיים, אבל כדאי לבצע בדיקה ובחינה רצינית, כיוון שזו יכולה להיות אחת ההחלטות המשמעותיות שקיבלת בחייך.

בחינה עצמית
ראשית, כשניגשים להקמת עסק חדש, מומלץ  לבצע בחינה עצמית שלך, בעל העסק החדש.
נסה לענות על השאלות הבאות:
האם אתה מכיר את הענף, המוצר, השירות שאותו אתה רוצה למכור בעסק שאתה מתעתד להקים?
האם יש לך יתרון יחסי או מומחיות מיוחדת בנושא?
האם אתה בנוי להקים עסק לבד או אולי כדאי לך למצוא מההתחלה שותף שישלים אותך?
האם יש לך גיבוי כספי מספק וסבלנות לתהליך שיכול להיות ארוך ולעתים מתסכל?
אם התשובה לרב השאלות היא שלילית, מומלץ לשקול מחדש את הכניסה לעסק ולחסוך את המאמץ.
זה לא רעיון רע בכלל להקים עסק או לצאת לעצמאות רק לאחר שלמדת את המקצוע אצל מישהו, הכרת את השוק ובנית מערכת קשרים ומוניטין.

תחום הפעולה של העסק החדש
מומלץ לבדוק כמה דברים לפני שמתחילים לפעול.
דבר ראשון, למד את השוק שבו אתה הולך לפעול, את המתחרים הפוטנציאלים והבעיות הצפויות.
שאל את עצמך האם מה שאתה מתעתד למכור עונה על צורך קיים או שמדובר במוצר חדש שיש להחדירו לשוק ואז צריך לקחת בחשבון השקעה בפרסום ובמיתוג של המוצר החדש.
באם אתה הולך לפתח מוצר חדש, בדוק מהם חסמי הכניסה של מתחרים לשוק והאם הוא מוגן בפטנט.
בדוק האם אתה הולך לפעול בשוק רווי (יש בו עוד הרבה כמוך), בשוק צומח או חס וחלילה בשוק שנמצא במגמת דעיכה. מצב השוק הכללי ישפיע על רמת ההכנסות העתידיות שלך והצורך בשיווק ופרסום.
למד את העלויות של העסק והערך את רמת המחירים של המוצרים שאתה מתעתד למכור (ניתן להעריך זאת על ידי לימוד המחירים בשוק) וראה האם הרווחיות הצפויה תיתן לך רווחיות מספקת בסיכון סביר.
במידה ואתה מתעתד לייצר מוצר (מקים מפעל), שאל את עצמך האם המוצר פתור מבחינה טכנולוגית ועבר את מחלות הילדות שלו. לא פעם רעיון שנראה נפלא על הנייר נופל בגלל כשל בייצור שלא נלקח בחשבון בהתחלה, לדוגמה, מפעל למעטפות שלא נסגרו, כיוון שהדבק לא היה מתאים.

כתיבת תכנית עסקית
מומלץ לעשות תכנית עסקית לעסק החדש. התוכנית יכולה לשמש מאוחר יותר ככלי עזר לגיוס כספים, אך היא קודם כל כלי למקים העסק כדי לתכנן באופן מובנה את מה שנדרש ומה צפוי לקרות. בתוכנית אתה מביא לביטוי את הידע שלך על השוק, אופן הייצור של המוצר שלך וצרכי המימון העתידיים. זכור, זו היא רק תכנית ואם לא תעשה אותה ראלית ככל האפשר אתה עשוי להתפתות לעשות צעדים נחפזים.

מימון
לאחר שבחנת את כל הדברים ותכננת את צעדיך, צריך להשיג את המימון הנדרש.
אם אתה מקים את העסק מכספים שלך, קח בחשבון, בנוסף למה שתכננת, סכום נוסף של כ- 30% ממה שתקצבת מראש לכיסוי דברים לא צפויים מראש. כמו כן, זכור שבתחילה העסק צורך מזומנים וההוצאות גדולות מההכנסות (לרכישת מלאי, עד אשר הלקוחות משלמים וכו').
קח בחשבון שהזמן שתשקיע בהקמת העסק יבוא על חשבון דברים אחרים שאתה עושה ועשוי לפגוע בהכנסות הנוכחיות שלך, ותוסיף הפסד הכנסות אלו להשקעה שלך בעסק החדש.
באם אתה צריך מימון נוסף על ההון המקורי שלך, מומלץ לפני שהולכים לבנק לבדוק השגת מימון מקרנות לעסקים קטנים (קרן נתן, IFLA  וכו'), קרנות כאלו מאפשרות להשיג מימון במהירות ובתנאים נוחים יחסית, (במידה ותרצה סיוע בעניין נשמח לעזור).
באם העסק נראה מבטיח כדאי לשקול הכנסת שותף מממן או פניה לקרנות הון סיכון.

צעדים מעשיים
לאחר סיום כל הבדיקות והבטחת המימון יש לגשת לצעדים המעשיים.
* פתיחת חשבון בנק נפרד לעסק- מבטיח בקרה טובה יותר וחוסר ערבוב בין ההוצאות הפרטיות להוצאות העסק.
* פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.
*  לעסק קטן לא מומלץ בתחילת דרכו להירשם כחברה בגלל העלויות הקשורות בכך אלא להירשם כעוסק עצמאי.
* קביעת המיקום בו יהיה העסק, שירותים מהבית, שכירת משרד או אתר יצור וכו'. יש לקחת בחשבון את הנגישות לשוק וללקוחות העתידיים.

לאחר כל זאת, מה שנותר הוא לעבור לייצור ולמכירה.
זכור, הדברים לא בהכרח יקרו כפי שתוכננו, יש דברים שיקרו מהר יותר ויש שיקרו לאט יותר, לא להיבהל וכל הזמן לנסות לראות את המטרה ואת התמונה בכללה.
היה קשוב לשוק ותשתנה בהתאם, לדוגמא, החלטת לייצר ספלים ובשוק יש ביקוש לצלחות, נסה להתאים את המוצר לשוק.
פתח כלי שליטה, תמחור ובקרה כדי שתוכל לעקוב שהדברים מתקדמים בהתאם ליעדים שסימנת לעצמך.

ניווט מהיר

אהבת? מי שאוהב משתף עם חברים❤️

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

דגשים לניהול פיננסי מוצלח

דגשים לניהול פיננסי מוצלח הנושא הפיננסי בניהול העסק, הוא נושא הדורש מקצועיות וניסיון. במאמר זה נשרטט דגשים לתשומת לב שיסייעו למנהל הפיננסי לשפר את ביצועיו

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה לעסק המתחיל להתדרדר יש כמה מאפיינים, כאשר אם נאתר אותם במועד ונפעל בהתאם נוכל לעצור את ההתדרדרות ואף לחזור לצמיחה

יאיר קורן

יאיר קורן – מומחה לשיווק דיגיטלי, יותר מ 10 שנות ניסיון, ייעוץ לסטארטאפים ועסקים גדולים בשיווק דיגיטלי בינלאומי

גיא כהן

גיא כהן יועץ שיווק דיגיטלי מייצר נוכחות דיגיטלית חיובית ברחבי הרשת עבור עסקים, בונה אתרי תדמית ומכירה שמניעים את הלקוחות שלכם לפעולה. Facebook-f Linkedin-in Instagram

יועצים שיכולים לעזור לך לצמוח

דגשים לניהול פיננסי מוצלח

דגשים לניהול פיננסי מוצלח הנושא הפיננסי בניהול העסק, הוא נושא הדורש מקצועיות וניסיון. במאמר זה נשרטט דגשים לתשומת לב שיסייעו למנהל הפיננסי לשפר את ביצועיו

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה

סימני אזהרה לעסק הנכנס לבעיה לעסק המתחיל להתדרדר יש כמה מאפיינים, כאשר אם נאתר אותם במועד ונפעל בהתאם נוכל לעצור את ההתדרדרות ואף לחזור לצמיחה

יאיר קורן

יאיר קורן – מומחה לשיווק דיגיטלי, יותר מ 10 שנות ניסיון, ייעוץ לסטארטאפים ועסקים גדולים בשיווק דיגיטלי בינלאומי

גיא כהן

גיא כהן יועץ שיווק דיגיטלי מייצר נוכחות דיגיטלית חיובית ברחבי הרשת עבור עסקים, בונה אתרי תדמית ומכירה שמניעים את הלקוחות שלכם לפעולה. Facebook-f Linkedin-in Instagram

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *